Sidor

måndag, augusti 23

ett horn i sidan på influensan

idag var första post-influensadagen på jobbet. 
det känns även farligt nära pre-nästa influensadagen.
för att vara frisk är jag väldigt sjuk nämligen.
allting går i cirklar säger dom, det är ju synd bara att cirklarna när det gäller min fysiska hälsa ska vara så förbannat små.

först ska sägas att jag älskar mitt jobb. på alla sätt och vis. kollegorna, arbetsuppgifterna. allt.
sen måste erkännas att trots allt detta så är det jag tycker nästan mest om... maten.
inte för att den är särskilt god, för det är den inte (tänk er storköksmat och sen dessutom i vegantappning vilket i praktiken innebär falafel tre dagar i veckan och färssås de två andra). men, och dessa fördelar kan inte understrykas nog, den serveras regelbundet, den är gratis och den är varm.
dessutom får vi mellanmål.

jag visste igår att jag var tvungen att jobba idag, oavsett hur jag mådde. tanken på ännu en dag utan falafel klockan elva var helt enkelt alltför outhärdlig. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar