Sidor

onsdag, augusti 25

ett horn i sidan på privatekonomin

det är något speciellt att vakna en lönedagsmorgon. jag måste alltid ringa telefonbanken det första jag gör sådana mornar och förundrat flämta lite åt den hissnande summan som den mekaniska datarösten läser upp. hela dagen känner jag mig rik. jag köper chokladpudding på vägen hem från jobbet, och i butiksgångarna plockar jag åt mig både toapapper, tandborstar och tranbärsjuice (för urinvägsinfektionen jag nog kommer att få). ni vet, jag liksom... UNNAR MIG! jag tänker att det kan jag ju göra den här månaden, för nu har jag ju pengar och jag kommer naturligtvis aldrig låta det bli som förra månaden... sådär så jag får bajsa på jobbet eftersom både toa- och tidningspappret är slut här hemma och sova över hos vänner för att få i mig frukost.

chokladpudding smakar aldrig så gott som på lönedagen, som att en liksom förtjänat den lite extra.

så sätter jag mig för att betala räkningar, och av nån underlig anledning så slår det aldrig fel, i samma stund som jag tar den sista skeden chokladpudding försvinner också den sista kronan bort från kontot.
men jag tänker att gröt är ju gott, den här månaden också och tackar mig själv för att jag var förutseende nog att denna gången köpa två paket toapapper!


 från kammaren
//undertecknad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar