Sidor

lördag, september 11

ett horn i sidan på lillasystern

min syster åkte bort idag.
målet är buenos aires efter några veckors stopp i usa.
det var visst nåt med uruguay också.


hon är sån. kan aldrig stanna på ett ställe.
föddes med myror i kroppen och kommer aldrig orka sitta stilla länge nog för att döden ens ska ha en rimlig chans att komma åt henne.

det skiljer nästan fem år mellan oss.
och det är eoner som skiljer oss åt när det gäller det mesta i övrigt.
däremot är det inte många millimetrar från mitt hjärta till hennes.
och därför gör det lite ont att se henne gå genom securitychecken.
det svider litegrann att veta att det kommer dröja månader utan att jag kan få höra hennes röst, läsa hennes sms eller nån gång ibland få sova nära och känna hennes lukt.

för hon luktar alltid gott min syster.
och jag andas djupt, för lite av den lukten har hon lämnat kvar på min kudde.


från kammaren
//undertecknad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar